Tags

, , , , , ,

Ik heb niet zo veel amerikanen vrienden op Facebook maar heel veel van mijn vrienden hebben hun profiel foto vervangen door het rode blokje met 2 roze strepen om solidariteit te tonen met de HRC, human rights campaign of Equal marriage campaign (gelijk huwelijkgelijkheid oftewel homohuwelijk in het Nederlands).

Deze campagne Weerspiegelt het machtsevenwicht binnen de LGBT gemeenschap en de timing van de campagne kan goed definiëren wat ironie is.
Deze campagne die een brede distributie en ondersteuning kreeg neemt plaats precies een week voor de internationale dag van transgender zichtbaarheid op 31-03 (morgen!). Het is ironisch om te willen praten over ons recht om zoals iedereen te zijn en eruit zien,   naar dezelfde manier van leven als heterosexuelen te streven en tegelijkertijd de ruimte van transgenders en genderqueers te nemen.

De woordvoerder van deze campagne heeft uitgelegd: “Rood staat symbool voor liefde, en daar gaat het om in het huwelijk”

Nou, nee, niet echt. huwelijk gaat om de mogelijkheid van de staat je relatie te registreren waarbij  je als getrouwde bepaalde rechten en voorrechten (privileges) krijgt. b.v.  je partner mee te laten immigreren als je een baan krijgt in een ander land of een kind adopteren of een  baarmoeder te huren (draagmoeder gebruiken). In Nederland maakt het niet uit of je getrouwd bent of niet maar in Amerika en andere landen kan je sommige dingen niet doen als je niet getrouwd bent met je partner en als je helemaal geen partner hebt.

Ik heb mijn profiel foto niet vervangen.

Natuurlijk ben ik voor mensen rechten en voor mogelijkheden voor iedereen ongeacht hun geslacht, gender (geslacht identiteit) en sexualiteit maar ik kan niet bewust (door mijn profiel foto voor solidariteit te wijzigen) het idee steunen dat rechten en voorrechten geconditioneerd zijn en dat om ze te krijgen moet de staat je relatie te kunnen registreren en moet je trouwen ook als je dat niet kan of niet wilt doen.

state

De strijd voor het huwelijk is in wezen een en anti LGBTAQ en anti- gelijkheid. Huwelijk is, en altijd was patriarchale economische regeling die privileges geeft aan de deelnemers ten koste van degenen die dat niet deden. Aanvragen om een ​​deel van deze instelling te kunnen zijn geeft het legitimatie en versterkt het idee dat dit de enige juiste manier van relatie. Het verzwakt LGBTAQ mensen die niet geïnteresseerd in het huwelijk zijn en ongehuwde vrouwen in het algemeen.

Bovendien is de naam van deze campagne niet eerlijk. het is niet een campagne voor gelijk huwelijkgelijkheid maar deze strijd is van hetzelfde geslacht, monogame koppels. Een strijd die een groot deel van de queer gemeenschap verlaat.

burning-building

Wat ben ik dan voor?

Ik ben voor geen registratie van je relaties en ik wil dat dit geen invloed zal hebben op je mogelijkheden. Ik ben voor het annuleren van huwelijk!
Ik ben niet voor vechten voor gelijke huwelijk, maar voor gelijke liefde. Niet vechten voor een stukje papier, maar in plaats daarvan voor dezelfde juridische, economische en sociale voordelen voor mensen die ongehuwd als mensen die getrouwd zijn.

Ik wil dat onze gemeenschap stopt met het over-waarderen van monogame relaties boven andere relaties en dat alle wederzijds liefdevolle versies accepteert.

Bekijk video:

Verder lezen:

Fuck marriage, fuck equality – from the blog Bi radical

Beyond (Straight and Gay) Marriage

Beyond Marriage: Democracy, Equality, and Kinship for a New Century

410519217_640

