Tags

, , , , , , , ,

Vandaag weer met de radio waker geworden.

And that’s why I’m gon’ take a good girl
I know you want it

I know you want it
I know you want it
You’re a good girl
Can’t let it get past me
You’re far from plastic
Talk about getting blasted
I hate these blurred lines
I know you want it
I know you want it
I know you want it
But you’re a good girl
The way you grab me
Must wanna get nasty
Go ahead, get at me

What do they make dreams for
When you got them jeans on
What do we need steam for
You the hottest bitch in this place
I feel so lucky
Hey, hey, hey
You wanna hug me
Hey, hey, hey
What rhymes with hug me?
Hey, hey, hey

OK now he was close, tried to domesticate you
But you’re an animal, baby it’s in your nature
Just let me liberate you
Hey, hey, hey
You don’t need no papers
Hey, hey, hey
That man is not your maker
Hey, hey, hey

And that’s why I’m gon’ take a good girl
I know you want it
I know you want it
I know you want it
You’re a good girl
Can’t let it get past me
You’re far from plastic
Talk about getting blasted
I hate these blurred lines
I know you want it
I hate them lines
I know you want it
I hate them lines
I know you want it
But you’re a good girl
The way you grab me
Must wanna get nasty
Go ahead, get at me

One thing I ask of you
Let me be the one you back that ass to
Go, from Malibu, to Paris, boo
Yeah, I had a bitch, but she ain’t bad as you
So hit me up when you passing through
I’ll give you something big enough to tear your ass in two
Swag on, even when you dress casual
I mean it’s almost unbearable
In a hundred years not dare, would I
Pull a Pharside let you pass me by
Nothing like your last guy, he too square for you
He don’t smack that ass and pull your hair like that
So I just watch and wait for you to salute
But you didn’t pick
Not many women can refuse this pimpin’
I’m a nice guy, but don’t get it if you get with me

Shake the vibe, get down, get up
Do it like it hurt, like it hurt
What you don’t like work?

Baby can you breathe? I got this from Jamaica
It always works for me, Dakota to Decatur, uh huh
No more pretending
Hey, hey, hey
Cause now you winning
Hey, hey, hey
Here’s our beginning

I always wanted a good girl
I know you want it
I know you want it
I know you want it
You’re a good girl
Can’t let it get past me
You’re far from plastic
Talk about getting blasted
I hate these blurred lines
I know you want it
I know you want it
I know you want it
But you’re a good girl
The way you grab me
Must wanna get nasty
Go ahead, get at me

Sinds het eerste keer heb ik een plaatje in mijn hoofd elke keer dat ik dit onsmakelijk liedje hoor.

Dit:

17

Ik wist dat er een video clip met naakte vrouwen bestond die verboden is maar op youtube staat en ik zag mijn collega´s op werk  rond een computer verzamelen en lachen en opmerkingen maken maar in het begin wist ik nog niet dat het de video clip van dit nummer was.  Ik heb nog niet naar de hele tekst geluisterd en wist nog niet dat in het Rap stukje dat elk nummer tegenwoordig moet hebben ze `I’ll give you something big enough to tear your ass in two` zingen en een paar keer een vrouw `bitch` noemen. Dat wist ik nog niet eens maar ik haatte dit nummer sinds de eerste keer. Alleen wegens uitdrukking zoals `I know you want it` and `good girl` vond ik al dat het niet klopte. Zulke woorden laten me denken aan dingen wat een verkrachter zou zeggen. Ik moest denken aan een project dat ik maanden geleden in Facebook zag. het heet Project Unbreakable. Het is een online tentoonstelling waarin  vrouwen en mannen op foto´s staan met borden waarop zinnen zijn geschreven die hun verkrachter zei voor, tijdens of na hun aanval.

Behalve het feit dat het voor verkrachting slachtoffers niet veilig is om naar de radio te luisteren, ik vind het ook erg als mijn mijn zoon meezingt.
Hij kent niet de hele tekst maar “I know you want it” is zo catchy, net zoals “I miss your pussy” en “I’m about to kill that bitch” van Iloyd (Ik heb dit nummer stiekem uit de spotify playlist op mijn werk gehaald elke keer dat iemand het toegevoegd heeft).

33

Ja, ja, ik weet, de vrijheid van meningsuiting is een  integraal concept in de democratie! met natuurlijk beperkingen zoals iets vervelend over de paus zeggen. maar waarom zullen misogynie en geweld tegen vrouwen redens zijn om deze hoge recht te beperken? het is niet alsof ze tot haat aanzetten,  alleen een beetje sexueel gedraag zonder wederzijdse toestemming. zo erg is het niet..

Da accepteer ik niet en ik denk dat niemand mag het accepteren. Er zijn geen “blurred lines” Er is maar een lijn: wederzijdse toestemming. (consent). Zonder de toestemming is het een misdaad.

Als je echt van dit catchy nummer niet kan afkicken raad ik aan   The Law Revue Girls “Defined Lines” versie:

verder lezen:

Rape culture: http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_culture

What Rapists Say Echoes the Lyrics of “Blurred Lines” bij Sezin Koehler  to Ms. blog

