Tags

,

Gisteren belde een klant. Hij wilde iets bestellen in mijn webwinkel voor zijn vrouw (ik hoorde haar in de achtergrond) maar kon de bestelling niet afronden. Hij kreeg steeds de vermelding dat hij een verkeerde hoeveelheid ingevoerd heeft. Ik zei dat het de eerste keer is dat ik hoor dat een artikel op voorraad niet toegevoegd kon aan het winkelmandje. Hij zei “laat maar” maar ik voorstelde dat ik het zelf ga testen en dat ik hem zo meteen terug bel. Dat vond hij goed.
Ik heb mijn webwinkel op verschillende browsers gecheckt en had geen enkel probleem een bestelling af te ronden. Ik belde de meneer terug om te zeggen dat ik zelf geen probleem heb gekregen. Hij zei dat hij het nogmaals gaat proberen. Ik voorstelde dat als het niet lukte dat hij het leveringsadres via email verstuurt. Dan zal ik zijn bestelling handmatig invoeren en hij ontvangt via email een bevestiging ervan. Hij heeft me bedankt voor het terugbellen en ik vond dat het hele gesprek positief was.

Hij heeft de bestelling niet geplaatst. Hij heeft ook nooit ge-e-maild.

In de avond vertelde ik het verhaal aan mijn vriend die met een knipoog zei: “Hij hoorde dat je een buitenlander bent dan wilde hij niet meer bij ons bestellen”

Het is niet de eerste keer. We hebben al geleerd om erom te lachen. Want wat anders kan ik doen? Ik kan niet verbergen dat ik geen moedertaal Nederlands spreek. Maar eigenlijk is het helemaal niet grappig. Met dit soort dingen maken we nog steeds mee in dit land.

