Tags

, , , ,

Mijn laatste post over de Sinterklaas intocht is in een andere website gepubliceerd. Ik kreeg daar de volgende reactie. Ik citeer het hier omdat het z’n typisch reactie van een bevoorrecht blank mens is met alle ingrediënten: het onschuldige kinderfeest, Oer-Hollands wij tegen hoofdletters JULLIE , slachtoffer de schuld geven, Verantwoordelijkheid afschuiven en totaal onbewust zijn voor je voorrechten. Het heeft gewoon alles in één reactie! Onschatbaar!

Je kunt Zwarte Piet dan wel aanstootgevend vinden; het is een Oer-Hollands kinderfeestje, volkomen uit zijn proporties getrokken door de Anti-Pieten. Met als gevolg; nog heftiger racistische reacties, ook volkomen uit hun proporties getrokken. Ik zou zeggen; maak je druk om ECHT racistische gebeurtenissen, zoals met die voetballers bijvoorbeeld. Maar waarschijnlijk is de aanleiding daartoe de hele Anti-ZwartePieten Lobby geweest.
Kijk eens goed in de spiegel, en vraag je jezelf af; is Piet echt zo racistisch?
Tot dusver MAKEN jullie hem racistisch.
Er zijn ook genoeg zwarte mensen die het helemaal niet erg vinden! En dan een handjevol Zeurzakken verzieken de hele sfeer in dit land. Ik heb er geen goed woord voor over, sorry.


1. schrijf dat het een kinderfeest is

Maakt helemaal niet uit dat de kinderen pieten in andere kleuren ook leuk vinden. Vorige week keken mijn kinderen naar Sinterklaas Journal met de rest van Nederland (meer kijkers dan naar het nieuws!) en ze vonden het geweldig en dan lees ik dat volwassenen in twitter met woede reageerden. Dan moet ik me afvragen waar de argument dat dit een kinderfeest is verdween?
Als het een kinderfeest laat de kinderen spreken! Wij waren al kinderen. Het is nu hun tijd.

2. slachtoffer de schuld geven, Verantwoordelijkheid afschuiven en schrijf iets over de sfeer voordat iemand over discriminatie begon. Jij had het zo gezellig vroeger.
Maar WIJ  (de Zeurzakken) overdrijven en helemaal uit proportie gaan dus WIJ maken het ongezellig!
Het zijn niet de heftige racistische reacties die de sfeer in dit land verzieken. Het is niet het feit dat er in Nederland racisten tussen ons lopen, het is ook niet dat racisme bestaat! Het is de Anti-ZwartePieten Lobby en de Zeurzakken die verantwoordelijk zijn voor de nog heftiger racistische reacties! Als de mensen die discriminatie en racisme in Nederland dagelijks meemaken gewoon zoet bliven, nooit over iets klagen (zeuren) en vooral dankbaar zijn dat ze getolereerd zijn dan zal de sfeer gezellig zijn (voor degene die racisme en discriminatie niet meemaken want alledaagse racisme en discriminatie is alles behalve gezellig, geloof me).
De BULLY mag niet geprovoceerd worden en als hij is dan is het natuurlijk de schuld van zijn slachtoffers.

3. Schrijf iets over reverse racisme en dat Anti-ZwartePieten is past ECHT racisme, vergeet niet ten minste 3 uitroeptekens!

Het verbieden van Zwarte Piet omdat hij “zwart” is, dat is pas Racisme!!!

Ik weet niet of ze het ooit heeft gemerkt maar “zwarte piet” is nooit zwart. Het is altijd een blank gesminkt in zwart makeup.

4. Schrijf dat er belangrijke zaken zijn om over zorgen te maken en dat het van JOU helemaal niet moet.
Een andere reactie van een andere blanke Nederlander op een totaal iets anders, maar misschien ook weer niet helemaal (Je mag raden):

Laat ze nu maar lekker hun gang gaan. Er is in NL armoede waar iets aangedaan moet worden om mensen en eten en een warm thuis te geven. En er is ook belangerijke ellende dan die jaren lange ruzie tussen die 2 groepen zeikers. Maak je maar beter zorgen om Ebola en de vogelgriep.

Het blijkt dat blanke mensen geloven echt dat ze de enige in staat zijn om te bepalen wat ECHT racistische gebeurtenissen zijn en wat belangrijk is om zorgen erover te maken en wat niet belangrijk is. Ze weten wat beter is en dat zijn natuurlijk hun problemen en gevaren (voetbal sfeer, het avondeten en vakantie in Afrika).  En alle anderen die over onbelangrijke dingen zoals onrechtvaardigheid, discriminatie op werk en school of misdaden tegen de menselijkheid zorgen maken  moeten eens goed in de spiegel kijken.

privilage

 

Ik kijk in de spiegel elke dag. Ik zie in de spiegel nooit een hetero lange blanke man. Ik zie een niet blanke allochtone kleine vrouw met een minder heteronormatief look. Ik kijk en ik antwoord op de vraag: Ja, black-facing is racistisch, zwarte piet stimuleert een schadelijke stereotype, het beledigd, De sfeer is niet gezellig.

 

 

